Cookies & Integritet

cookies

Genom att använda vår webbplats godkänner du att vi använder cookies.
En cookie är en liten datafil som sparas i din webbläsare och som vår webbplats använder för att lagra information mellan dina besök.
Vi lagrar inte någon personlig information i våra cookies. På Printeco.se använder vi cookies för sessionshantering. Denna funktion gör det möjligt för besökare på vår webbplats att logga in och förbli inloggade under hela besöket på vår webbplats.

Personuppgifter

När du lägger en beställning eller loggar in på Printeco, ger du oss tillstånd att samla in, lagra och behandla personuppgifterna du lämnar. För att hantera beställningar och skicka meddelanden om din order och nyhetsbrev lagrar vi elektroniskt personliga uppgifter om våra kunder. Vi säljer inte vidare dessa uppgifter. Vi delar vissa uppgifter till fraktbolag & betaltjänster, för att genomföra våra åtaganden gentemot dig. Dessa företag har bara rätt att använda informationen för att utföra den specifika tjänsten.

Lösenord

Kreditkortsuppgifter

Leveransavtal

Leverans

Alla produkter skickas från Blekinge, Sverige.

Vi erbjuder frakt via Postnord Brev/Paket och Schenker(större/tyngre paket). Vänligen kontakta oss om du har andra önskemål gällande frakt.

Om du gör din beställning före kl 12:00 på en vardag och väljer Postnord så skickar vi vanligtvis din vara samma dag, annars dagen efter. Leveranstiden är vanligtvis 1-3 vardagar från de att vi lämnat in ditt paket, men kan variera beroende på fraktsätt och arbetsbelastning.

Vi skickar vanligtvis de flesta beställningar i kartonger för att skydda varorna under transporten. Dessa kartonger är också återvinningsbara och kan återvinnas direkt i pappersåtervinningen tillsammans med fyllnadsmaterialet.

Retur & Garanti

– Vad händer om jag inte är nöjd med min produkt eller om varan är skadad när jag får den?

Vi strävar alltid för att se till att våra kunder blir nöjda med sina inköp, men om du av någon anledning inte är nöjd med din produkt, eller om den har skador, så kan du kontakta oss inom 14 dagar från det att du har mottagit varan.

Kontakta oss på [email protected] så kommer vi att ge dig information om hur du returnerar produkten och hur vi kan utföra en eventuell återbetalning eller byte av vara.

Observera att produkten måste returneras i originalskick, inklusive emballage och eventuella tillbehör. Vi förbehåller oss rätten att neka retur om produkten har använts eller om det finns tecken på skada som är orsakad av kunden.

Återbetalning / ny produkt skickas så fort vi tagit emot returen och verifierat varorna som du har skickat tillbaka.

Slutar plötsligt din produkt fungera efter 14 dagar på grund av ursprungligt fel/defekt, kontakta oss gärna då. Vi kommer att försöka hitta en lösning tillsammans med dig som kund. Vi kan oftast erbjuda dig pengarna tillbaka / tillgodo i butiken eller skicka en ny produkt. Det är viktigt för oss att du är nöjd med din upplevelse hos oss.

Vi erbjuder inte fri returfrakt, men vi kan bidra med råd om de mest kostnadseffektiva fraktsätten. Detta kan dock variera vid tillex, garantiärenden där du tar emot en defekt/trasig produkt.

Betalning

Betalning genomförs idagsläget via stripe. Du betalar enkelt med kort.

Fler betalningsmetoder så som swish osv kommer implementeras framöver.

Återbetalnings- och returpolicy

To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.

To complete your return, we require a receipt or proof of purchase. Ordernummer och namn osv.

There are certain situations where only partial refunds are granted

Refunds

Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.

If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.

Late or missing refunds

If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.

Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.

Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.

If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at {email address}.

Sale items

Only regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.

Shipping returns

You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.

Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.

If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.

Need help?

Contact us at [email protected] for questions related to refunds and returns.